ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Tartalom
Szolgáltató kapcsolattartási adatai 2
III. A szolgáltatás általános meghatározása, felelősségi kérdések. 3
IV. A szerzői jogi és szellemi alkotásokkal kapcsolatos rendelkezések. 4
V. A szerződés létrejötte (szerződéskötés menete) és teljesítése. 4
Szerződés teljesítésének feltételei 5
Adatszolgáltatások határideje. 6
Közreműködő (almegbízott) igénybevétele. 6
VII. Elállási feltételek (lemondás). 8
Díjmentes elállás (lemondás). 8
Bánatpénz (kötbér) terhe melletti elállás (lemondás). 8
IX. Referencia, logó és webhivatkozás felhasználási szabályai 9
A weboldalon történő megjelenítés szabályai 9
X. Titoktartási nyilatkozatok. 10
XI. Kapcsolattartási szabályok. 10
I. Átalános rendelkezések
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazzák a SCHUMANNKER Kft. (székhely: 1191 Budapest, Dobó Katica utca 15. VIII. em. 25. ajtó, cégjegyzékszám: 01-09-915799, adószám: 14700442-2-43, képviseli: Schumann László István ügyvezető, önálló alárási joggal) – mint megbízott szolgáltató (a továbbiakban: „Szolgáltató” vagy „Megbízott”) által nyújtott előadástechnika és prezentáció workshop szolgáltatással (a továbbiakban: „szolgáltatás”) kapcsolatos általános szerződési feltételeit.
Jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden a szolgáltatás iránt érdeklődő vagy a szolgáltatást igénybevevő, megbízó szervezetre, a www.heppagent.hu weboldalon (a továbbiakban: „weboldal”) keresztül történő ajánlatkérésre, valamint bármely csatornán és módon (online vagy offline) történő szerződéskötést megelőző egyeztetésekre, ajánlattételi eljárásra, a szerződés megkötésére és teljesítésére, a szerződésszegő magatartásokra, illetve a szerződés megszűnésével kapcsolatos szabályokra.
Szolgáltató ügyfélfogadásra nyitva álló irodával nem rendelkezik. Székhelyén kizárólag a postai levelek fogadását biztosítja.
Szolgáltató magatartási kódexnek nem vetette alá magát.
Jelen ÁSZF célja egyben a weboldalra látogatók előzetes tájékoztatása is, annak tudatosítása érdekében, hogy a weboldalon milyen szolgáltatásokat érhetnek el, milyen problémájukra találhatnak megoldást, és ezeket a Szolgáltató milyen feltételek mentén vállalja biztosítani számukra. A weboldalra látogatók az így kapott információk révén képesek eldönteni, hogy igénybe vesznek valamely szolgáltatást vagy sem.
Jelen ÁSZF hatálya alatt történő szerződéskötés nyelve kizárólag a magyar nyelv lehet.
A jelen ÁSZF hatálya alatt létrejött szerződésre alkalmazandó jog a magyar jog.
Szolgáltató kapcsolattartási adatai
Schumann László: +3670-5320572
Halász Emese: +3630-3878697 (almegbízott)
E-mail: hello@heppagent.hu
Levelezési cím: 1191 Budapest, Dobó Katica utca 15. VIII. em. 25. ajtó
A telefonos elérhetőségek hétköznapokon 9.00 és 16.00 óra között hívhatóak.
Az e-mailes kapcsolattartás minden nap 0-24 órában rendelkezésre áll, az e-mailek megválaszolására (ajánlatkérés kivételével) 48-72 órán belül kerül sor. A távollétről automatikus válasz üzenetet kapnak a levélírók.
II. Fogalmak
A jelen ÁSZF alkalmazásában az alábbi fogalmak a következő jelentéssel bírnak:
Bánatpénz: Az az összeg, amit a Megbízó köteles a Szolgáltatónak fizetni, amennyiben a létrejött megbízási szerződéstől a workshop kezdő napját megelőző 15 naptári napon belül eláll (a szolgáltatást lemondja);
Felek: A Megbízó és a Szolgáltató más néven Megbízott együttesen;
Fél: A Felek valamelyike;
Megbízó: Az a vállalkozás, civil szervezet (pl. egyesület, alapítvány) vagy egyéni vállalkozás, aki ajánlatot kér, elfogad és ezzel szerződő féllé válik;
Megbízási díj: Más néven szolgáltatási díj, a Megbízott által nyújtott szolgáltatás teljes bruttó ellenértéke;
Megbízási szerződés: A Megbízó és a Megbízott más néven Szolgáltató között létrejött szerződés, amely legalább a megbízás tárgyát, tartalmát és teljesítési idejét, a megbízási díjat tartalmazza. Megbízási szerződésnek minősül az e-mail útján tett, a megbízási szerződés megkötésére irányuló szerződéses ajánlat és annak e-mail útján történő elfogadása is, ha azok együttesen a fentieket tartalmazzák;
III. A szolgáltatás általános meghatározása, felelősségi kérdések
Az Előadástechnika és prezentáció workshop két napot vesz igénybe, amelynek során a Megbízó munkavállalói vagy részére egyéb jogviszony keretében (pl. megbízás) munkát végző személyeket két nap alatt megtanítjuk a közönség előtti beszédet és a prezentációs technikát is. Az első napon a mások előtti beszédet fogjuk gyakorolni, a második napon pedig összekötjük a prezentáció során alkalmazható tudással. Mindezt nagyon sok gyakorlattal, így a résztvevők nemcsak alapelveket és használható elméleti segítséget kapnak, de a 2. nap végére már tapasztalatot is tudnak szerezni. Előadástechnika és prezentáció workshop egy szolgáltatási egységet képez, külön-külön nem vehető igénybe.
A Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy a két napos workshop eredményessége egyénenként eltérő, az, hogy a workshopon részt vevő személyek a két napot követően mennyit használnak fel és alkalmaznak a továbbiakban munkájuk során, az magától a résztvevőtől függ, egyéni elhatározás és tanulási képesség, hajlandóság függvénye. Ezért a Szolgáltató nem vállal semmilyen eredmény felelősséget, az ezzel kapcsolatos bármely felelősségét előre kizárja.
A szolgáltatás Magyarország országhatárain belül érhető el, függetlenül attól, hogy a Megbízó mely Európai Uniós tagállamban rendelkezik bejegyzett székhellyel vagy fiókteleppel. Európai Unión kívül bejegyzett szervezettel a Szolgáltató nem köt szerződést.
A Szolgáltató kifejezetten felhívja a figyelmet, hogy nem tartozik a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény („Fktv.”) hatálya alá, így nem minősül felnőttképzőnek sem. Az előadástechnika és prezentáció workshop felnöttképzési szempontból történő minősítése a Megbízó kötelezettsége és felelőssége. A Megbízó kötelezettsége és felelőssége annak eldöntése, hogy felnőttképzőnek minősül vagy sem, ezért minden bejelentési, nyilvántartásba vételi és adatszolgáltatási kötelezettség a Megbízót terheli és saját maga köteles felnőttképzési szerződést kötni a résztvevőkkel, amennyiben arra az Fktv. alapján köteles.
Az Fktv. alapján a felnőttképző az, aki a felnőttképzési tevékenységet végzi, vagyis a felnőttképzés körébe tartozó oktatást, képzést megszervezi, ennek keretében pedig a felnőttképzési jogviszonyt a képzésben részt vevő személlyel létrehozza. Ennek alapján a tevékenységet szervező Megbízó lesz a felnőttképző, tehát a bejelentés kötelezettje, aki az oktatókat, így a Szolgáltatót is kizárólag csak a képzés személyi feltételeinek biztosítására veszi igénybe.
Szolgáltató kizárólag az Fktv. szerinti felnőttképzés személyi feltételeinek biztosítása érdekében köt szerződést és vállal megbízást (kiszervezés), ha a Megbízó őt felnöttképzés keretében veszi igénybe.
Megbízó jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy a megbízási szerződés és a szolgáltatás maga a jelen III. részben foglalt sajátosságokkal rendelkezik.
IV. A szerzői jogi és szellemi alkotásokkal kapcsolatos rendelkezések
A Szolgáltató által kínált Előadástechnika és prezentáció workshop saját szellemi alkotása, a heppagent.hu domain név és az általa használt logó pedig a Szolgáltató kizárólagos tulajdonában áll és az Előadástechnika és prezentáció workshop hivatalos weboldala.
Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az általa használt logóra és a domain névre vonatkozóan védjegyoltalmat kérjen és ezen szellemi alkotásokat a védjegylajstromba bejegyeztesse. A weboldalon található valamennyi tartalom – ideértve különösen, de nem kizárólagosan videó, képzési anyag, termék, szolgáltatás, dokumentum, kép, grafika, hangfájl, szöveg vagy egyéb tartalom (a továbbiakban: „Tartalom”) – a Szolgáltató vagy a Szolgáltató által megjelölt harmadik személy szellemi tulajdonát képezi.
A Megbízási szerződés keretében rendelkezésére bocsátott Tartalom nem másolható, reprodukálható, továbbítható, terjeszthető, nem tehető újra közzé, nyilvános vagy kereskedelmi célokra nem használható, kivéve, ha a Szolgáltató erre kifejezetten előzetes írásos engedélyt ad. Ennek hiányában a Tartalom módosítása vagy bármilyen más célú felhasználása szerzői és/vagy egyéb szellemi tulajdoni jogokat sért és kártérítési kötelezettséget von maga után.
Megbízó köteles tartózkodni minden olyan kereskedelmi név, domain név vagy eljárási módszer, program elnevezés bármely célból történő használatától, amely összetéveszthető a Szolgáltató által alkalmazott megjelölésekkel, lerással, kommunikációval. Megbízó köteles a workshopon résztvevő személyek nyilatkozatát beszerezni, miszerint a jelen ÁSZF IV. részben foglaltakat megismerték tudomásul vették és annak rendelkezéseit betartják. Amennyiben bármely résztvevő jogsértést követ el, Szolgáltató az Mt. és a Ptk. rendelkezései szerint érvényesíti kártérítési követelését mind a Megbízó, mind a résztvevő személlyel szemben.
Szolgáltató tiszteletben tartja mások szerzői jogait, védjegyeit és minden egyéb szellemi tulajdonjogát.
V. A szerződés létrejötte (szerződéskötés menete) és teljesítése
Ajánlattételi szakasz
Ajánlatot kérni a weboldalon található űrlap kitöltésével és beküldésével vagy e-mailben a hello@heppagent.hu e-mail címen lehet a Szolgáltatótól (ajánlatkérő).
Ha az ajánlatkérő beérkezését követő 72 órán belül Szolgáltató felveszi a kapcsolatot az ajánlatkérővel, előzetesen egyeztetik a további részleteket, a Szolgáltató további 72 órán belül küldi meg szerződéses ajánlatát („ajánlat”).
Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy nem tartozik ajánlattételi kötelezettséggel, saját maga jogosult eldönteni, hogy mely esetekben küld ajánlatot és mikor nem. Ha Szolgáltató nem kíván ajánlatot küldeni, arról külön e-mail értesítést küldhet vagy dönthet úgy, hogy nem veszi fel a kapcsolatot az ajánlatkérővel az említett határidőben.
Az ajánlat az ajánlatkérő által rendelkezésre bocsátott információk alapján készül el és e-mailben kerül megküldésre. Az ajánlat tartalmazza az egyedi díjazási, teljesítési feltételeket, részét és mellékletét képezi jelen ÁSZF is. Az ajánlattal együtt Szolgáltató megküldi Adatkezelési tájékoztatóját is.
Az ajánlat a kiküldéstől számított 30 munkanapig érvényes, amennyiben az ajánlat elfogadására ezen határidőben nem kerül sor, az ajánlat érvényét és hatályát veszti.
Szerződés létrejötte
A szolgáltatás igénybevételének feltétele a szerződéskötés. Megbízási szerződés akkor jön létre, amikor valamennyi feltétel hiánytalanul teljesül.
A Megbízási szerződés létrejöttének feltétele, hogy
- ajánlatkérő az ajánlatot elfogadja és az ajánlati dokumentációban foglalt további nyilatkozatokat hiánytalanul megtegye és az a Szolgáltató e-mail címére (hello@heppagent.hu) megérkezzen, és
- az ajánlatban megjelölt előleg pontos összege a Szolgáltató bankszámláján jóváírásra kerül
az ajánlat kiküldését követő 30 munkanapon belül.
A Megbízási szerződés létrejöttének napja az a nap, amikor az utolsó feltétel is teljesül. Amennyiben az ajánlat elfogadásra kerül, de az előleg összege nem érkezik meg a 30 munkanapos határidőben – eltérő megállapodás hiányában – a Megbízási szerződés nem jön létre és felek nem tartoznak egymással szemben semmivel.
A létrejött Megbízási szerződés alapján a Megbízó megbízza a Szolgáltatót, hogy az Előadástechnika és prezentáció workshopot az egyeztett napokon megtartsa (rendelkezésre álljon), még azt megelőzően a workshop gyakorlatokat és tematikát a Megbízó által átadott információk alapján összeállítsa, a workshop megtartásához szükséges előkészítő feladatokat elvégezze a workshopra felkészüljön. Szolgáltató ezen megbízást elfogadja.
Szerződés időtartama
A Megbízási szerződés a létrejöttével azonos napon hatályba lép és a 2 napos workshop befejezésével hatályát veszti, vagyis a Megbízási szerződés határozott időre szól.
Szerződés teljesítésének feltételei
Megbízó tudomásul veszi, hogy Szolgáltató a Megbízási szerződés létrejöttét követően a szerződés teljesítését megkezdi, mégpedig a Megbízó igényeire, körülményeire szabva, a workshop gyakorlatokat teljesen egyénre szabottan állítja össze, figyelembe véve a Megbízó céges profilját is, ami előzetes felkészülést és munkavégzést igényel a Szolgáltatótól.
A 2 napos workshop megtartásának feltétele legalább 8 fő részvétele, Megbízó tudomásul veszi és elfogadja, hogy Szolgáltató abban az esetben is 8 főre járó díjat fog kiszámlázni, ha végül ténylegesen ennél kevesebb résztvevő volt jelen a workshopon vagy annak egy részén. Szolgáltató semmilyen esetben sem tekint el ettől.
A résztvevők maximális létszáma 15 fő, ettől eltérni csak a Felek egyedi megállapodása alapján lehet, amit e-mailben kell megerősíteni.
A 2 napos workshop mindösszesen bruttó 16 óra időtartamot jelent, egyedi elosztásban a napok között, de minden esetben tartalmazza az ebédszünetet (max. 1-1 óra). A workshop a résztvevőkre szabottan kerül megtartásra.
A Megbízási szerződés teljesítéséhez szükséges technikai, tárgyi és egyéb feltételeket (pl. helyszín, világítás, székek, asztalok, papír, toll, ceruza stb.) a Megbízó biztosítja, kivéve a hangosítási felszerelést, amiról a Szolgáltató köteles gondoskodni. Az aktuális technikai követelményeket a Szolgáltató ajánlatában is rögzíti.
- Amennyiben a Megbízó által biztosítandó technikai és egyéb feltételek hiánya vagy nem megfelelő mennyisége és/vagy minősége miatt a workshop egésze vagy része nem tartható meg, azért a Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli és Szolgáltató a teljes Megbízási díjra jogosult.
A 2 napos workshop kezdő napjának módosításához Felek egyező e-mailes nyilatkozatára van szükség. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a változtatási kérelmet ne fogadja el, hiszen előzetesen tervezett munkamenetben végzi tevékenységét, az előre nem várt időpont módosítások veszélyeztethetik további megbízásai teljesítését. Megbízó ezt kifejezetten elfogadja és kijelenti, hogy a Szolgáltatóval szemben semmilyen követelést nem támaszt, amennyiben a változtatási kérelmet nem fogadja el.
Felek a Megbízási szerződés teljesítésének (további) feltételeit minden esetben egyedileg tárgyalják meg és egyeztetik. Ennek során elsősorban e-mailben járnak el, a telefonos egyeztetéseket még azonos napon e-mailben is meg kell erősíteni. Minden e-mail útján lefolytatott egyeztetés és e-mailes megerősítés automatikusan a Megbízási szerződés részévé válik. A Megbízási szerződés részévé válik továbbá minden olyan szóbeli megállapodás is, amit ugyan e-mailben nem erősítettek meg, de Felek a szóbeli megállapodás szerint jártak el. A Szolgáltató közreműködője (almegbízott) nem jogosult szerződést módosító rendelkezésekben közvetlenül megállapodni a Megbízóval.
Adatszolgáltatások határideje
Megbízó minden a megbízás teljesítéséhez szükséges adatot, információt köteles a Szolgáltatónak vagy az általa kijelölt személynek határidőben megadni.
Az adatszolgáltatás határideje – hacsak felek eltérően nem állapodtak meg – 2 munkanap.
Közreműködő (almegbízott) igénybevétele
Szolgáltató nyilatkozik, hogy a Megkötött megbízási szerződésekben foglalt szolgáltatások teljesítése során almegbízottként igénybe veszi Halász Emese egyéni vállalkozó szolgáltatásait.
Szolgáltató további közreműködők igénybevételére is jogosult.
Szolgáltató valamennyi közreműködőért úgy felel, mintha saját maga járt volna el.
Megbízó minden esetben a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti a Megbízási szerződésből származó követeléseit.
Egyik fél sem jogosult a Megbízási szerződésből származó jogait és kötelezettségeit harmadik személyre átruházni.
VI. A szerződés megszűnése
A Megbízási szerződés megszűnik:
- a megbízás teljesítésével, a 2 napos workshop befejezésekor (határozott idő elteltével),
- a 2 napos workshop befejezésének időpontjával akkor is, ha a Megbízó érdekkörében felmerülő okból, vagy a Megbízónak felróható módon olyan akadály merül fel, ami a workshop egésze vagy egy része megtartását kizárja vagy jelentősen megnehezíti,
- rendkívüli felmondással, a felmondás közlésével azonos napon,
- Felek közös megegyezésével, a megegyezés szerinti napon,
- bíróság ítélete alapján,
- jogszabály alapján,
- amennyiben valamelyik Fél idő közben törlésre kerül a cégjegyzékből, nyilvántartásból a törlés napján.
Rendes felmondás
Mivel a Megbízási szerződés határozott időre szól, és a szerződés létrejöttét követően Szolgáltató a szerződés teljesítését megkezdi, ezért rendes felmondással nem lehet megszüntetni.
Rendkívüli felmondás
A jelen ÁSZF-ben vagy a Megbízási szerződésben foglalt rendelkezések ismételt vagy súlyos megsértése esetén a Feleket rendkívüli felmondási jog illeti meg, melyet írásban gyakorolhatnak érvényesen.
Szolgáltató különösen, de nem kizárólagosan az alábbiakat tekinti rendkívüli felmondásra okot adó körülménynek:
- Megbízó a megbízás teljesítéséhez szükséges információkat határidőben nem bocsátja rendelkezésre, és Szolgáltató felhívására sem reagál,
- Megbízó vagy annak munkavállalója, munkát végző személye szerzői jogi jogsértést követ el, vagy megsérti a Szolgáltató védjegyoltalomból származó jogát, a Szolgáltató üzletszerző tevékenységét, jó hírnevét;
- Megbízó a többszöri (legalább kettő) kapcsolatfelvételre nem reagál;
- Amennyiben a Megbízó felszámolás vagy kényszertörlés hatálya alá kerül;
- Jelen ÁSZF szerint azonnali hatályú felmondást megalapozó körülmény áll fenn;
Megbízó különösen az alábbiak esetén jogosult azonnali hatályú felmondással élni:
- Szolgáltató számlaadási kötelezettségét nem szabályszerűen teljesíti;
- Szolgáltató nem nyújtja a szerződés szerinti szolgáltatások valamelyikét vagy már előre látható, hogy a 2 napos workshop megtartása akadályokba ütközik;
- Szolgáltató többszöri (legalább kettő) megkeresésére nem reagál;
- Szolgáltató felszámolás vagy kényszertörlés hatálya alá kerül;
A rendkívüli felmondás a Megbízási szerződést azonnali hatállyal megszünteti, mégpedig a címzettel való közléssel (e-mail fiókba történő beérkezéssel).
Felek a megszűnést követő legkésőbb 8 (azaz nyolc) naptári napon belül pénzügyileg elszámolnak, Szolgáltató jogosult az arányosan elvégzett feladatok (ideértve az előkészítő feladatokat is), nyújtott szolgáltatás(ok) ellenértékére. Amennyiben a megszűnés oka valamelyik Fél felszámolása vagy kényszertörlése a jogosult fél valamennyi eljárást jogosult lefolytatni a Megbízási szerződésből származó követelése érvényesítése érdekében.
VII. Elállási feltételek (lemondás)
Díjmentes elállás (lemondás)
Megbízó díjmentesen elállhat a Megbízási szerződéstől, ha az erre vonatkozó nyilatkozata legkésőbb a 2 napos workshop kezdő napját megelőző 15 naptári napig megérkezik a Szolgáltatóhoz e-mailben.
Ebben az esetben a megfizetett előleg 3 munkanapon belül visszajár a Megbízónak.
Bánatpénz (kötbér) terhe melletti elállás (lemondás)
Megbízó bánatpénz (kötbér) terhe mellett mindenféle indok nélkül elállhat a Megbízási szerződéstől, ha az erre vonatkozó nyilatkozata a 2 napos workshop kezdő napját megelőző 15 naptári napon belül megérkezik a Szolgáltatóhoz e-mailben vagy postai úton. Ez esetben a megfizetett előleg bánatpénzként megilleti a Szolgáltatót, amit a Megbízó kifejezetten elfogad.
Az elállás közös szabályai
Az elállás a Megbízási szerződést a megkötés napjára visszamenőleges hatállyal szünteti meg, Felek további szolgáltatásokkal nem tartoznak egymásnak.
VIII. Fizetési feltételek
A Megbízási díj vagy annak bármely része átutalással fizetendő közvetlenül a Szolgáltató részére. A Szolgáltató által igénybe vett közreműködőknek járó díja(ka)t a Szolgáltató fizeti meg a közreműködőknek.
A díjakról a Szolgáltató a mindenkori adójogi és számviteli szabályok szerinti számlát állít ki és küld meg. A számla papír alapú számla, amit a Szolgáltató elsőként elektronikus formában, e-mailben küld meg a Megbízónak, majd egy eredeti példányban is átad.
Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a Megbízó által megadott e-mail címre kézbesített számlát a fizető fél vagy annak arra jogosult képviselői vagy munkavállalói a számla elküldése napján kézhez vették.
Eltérő megállapodás hiányában a Megbízási díj két részletben esedékes, az ajánlat elfogadásakor a bruttó megbízási díj 20%-ának megfelelő mértékű előleg, majd a fennmaradó díj 80%-a a 2 napos workshop 2. napjáig esedékes.
Szolgáltató nyilatkozik, hogy az általános forgalmi adó hatálya alá tartozik, ezért a díjak minden esetben általános forgalmi adót tartalmaznak.
Szolgáltató számlájával szemben a kézhezvételtől számított 3 (három) munkanapon belül lehet kifogással élni, azt követően tett kifogást a Szolgáltató csak abban az esetben fogad el, ha a számla nem felel meg valamely hatályos jogszabályban foglaltaknak.
Fizetési késedelem esetén Szolgáltatót késedelmi kamat illeti meg. A késedelmi kamat mértéke a késedelem első napján hatályos jegybanki alapkamat 8 %-al, azaz nyolc százalékkal növelt mértéke a késedelem teljes idejére. Szolgáltató a késedelem első napjától a kifizetés napjáig jogosult a késedelmi kamatra.
Egyebekben a Felek jogosultak a közöttük fennálló Megbízási szerződést a fizetési feltételek tekintetében e-mail útján tett kölcsönös és egybehangzó nyilatkozatukkal módosítani. Ez esetben a Megbízási szerződés fizetési feltételei az így megtett nyilatkozatok szerinti tartalommal automatikusan módosulnak.
IX. Referencia, logó és webhivatkozás felhasználási szabályai
A weboldalon történő megjelenítés szabályai
Szolgáltató kizárólag az ajánlatkérő/Megbízó hozzájárulása esetén helyezi el weboldalán a Megbízó cégnevét és webhelyére mutató hivatkozást és/vagy logóját referenciaként, aminek feltételeit itt rögzíti. Amennyiben az ajánlatkérő/Megbízó hozzájárulását megadta Szolgáltató a Megbízó nevét és internetes webhelyére mutató hivatkozást, avagy logóját saját weboldala részeként használja az alábbi feltételekkel.
Ajánlatkérő/Megbízó hozzájárulása nem biztosít a Szolgáltató számára semmilyen további jogot a Megbízó szellemi tulajdonára.
Szolgáltató csak a Megbízó által rendelkezésre bocsátott vagy elérhetővé tett és engedélyezett (hivatkozás)logót használja. Szolgáltató nem változtatja meg a (hivatkozás)logó megjelenését. A (hivatkozás)logónak önmagában kell állnia és úgy kell elhelyezni a weboldalon, hogy elkerülhető legyen a nem szándékos képzettársítás bármilyen más objektummal, ideértve többek között a betűtípust, fényképeket, kereteket és éleket. Szolgáltató nem használja a (hivatkozás)logót más logó vektoros- vagy designelemeként.
Szolgáltató nem használja a Megbízó cégnevét, logóját a Megbízó szolgáltatásainak becsmérlésére és tartózkodik minden olyan magatartástól, amivel a Megbízó jó hírnevét csorbítja.
Szolgáltató nem használja a Megbízó cégnevét, a hivatkozást, illetve a (hivatkozás) logót úgy, hogy az a saját szolgáltatásainak és/vagy weboldalának Megbízó általi szponzorálását vagy jóváhagyását sugallná.
Szolgáltató nem jeleníti meg feltűnőbben a Megbízó cégnevét, a hivatkozást és/vagy a (hivatkozás)logót, mint a saját cégét, szolgáltatását, weboldalának nevét vagy logóját.
Amennyiben Megbízó megváltoztatja a cégnevét, weboldal hivatkozását és/vagy a (hivatkozás) logót, arról Szolgáltatót haladéktalanul köteles tájékoztatni a Szolgáltatói weboldalon szükséges módosítások elvégzése érdekében. Amennyiben Megbízó megszünteti a céget, a weboldal hivatkozását és/vagy a (hivatkozás)logót, arról Szolgáltatót haladéktalanul köteles tájékoztatni, hogy Szolgáltató saját weboldalán a módosításokat el tudja végezni.
Egyéb felhasználás
Megbízó tudomásul veszi, hogy cégnevét és a szerződéses szolgáltatás összegét, a szerződéses feladatok leírását Szolgáltató jogosult bármely magán vagy hivatalos pályázat, közbeszerzés, egyéb pályáztatásos eljárásban referencia nyilatkozat adás érdekében felhasználni, amivel szemben Megbízó kifogást nem támaszt.
Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Megbízóról, annak tulajdonosairól és munkatársairól időbeli korlátozás nélkül a részére átadott bármilyen dokumentációból, tárgyalás során és bármilyen más módon tudomására jutott bármilyen adatot, információt megőrzi és bizalmasan kezeli.
Üzleti titoknak minősül különösen a Megbízó tulajdonát képező, és a Szolgáltató birtokába került minden, jogi oltalom alá eső (szabadalom, know-how, stb.) és jogi oltalom alá nem eső (pl.: a Megbízó üzletmenetét, gazdálkodását érintő elképzelések) szellemi alkotás, ötletek, valamint a Megbízó üzletmenetére, üzleti kapcsolataira, a nyújtott szolgáltatás kapcsán és azon kívül tudomására jutott információk, gazdálkodásra vonatkozó adatok, illetve minden olyan adat és információ, amit a Megbízó üzleti titoknak minősít, vagy jogosan annak tekint/het.
Az üzleti titkot képező információkat Szolgáltató nem jogosult harmadik személy tudomására hozni, publikálni, vagy bármely más módon hasznosítani, a Megbízó érdekei ellen felhasználni. Szolgáltató tartózkodik minden olyan magatartástól, amely a Megbízó gazdasági érdekeit veszélyeztetné. A Megbízóval kötött bármilyen megállapodás tartalmát és bármilyen úton történt kommunikációt (tárgyalás, levelezés, telefonbeszélgetés, stb.) bizalmas információként kezeli.
A fenti kötelezettségek megszegése esetén Szolgáltató a hatályos jogszabályok szerinti felelősséggel tartozik.
XI. Kapcsolattartási szabályok
Felek elsősorban elektronikus úton tartják a kapcsolatot. Az írásbeli (jog)nyilatkozatokat postai úton vagy e-mail útján küldik meg egymásnak.
Felek írásbeli (jog)nyilatkozatnak fogadják el az e-mail útján tett vagy közölt szerződéses (jog)nyilatkozatokat, ideértve különösen, de nem kizárólagosan a szerződéses ajánlatot és annak mellékleteit, valamint az elfogadó nyilatkozatot, és az e-mail útján történő üzenetváltásokat, egyeztetéseket, megállapodásokat is.
Az e-mail útján tett vagy közölt (jog)nyilatkozatokkal szembeni elvárás, hogy azok a címzett kapcsolattartásra megjelölt e-mail címére kerüljenek megküldésre.
Az e-mail cím, levelezési cím vagy számlázási adatokban történő változást a változástól számított legkésőbb 3 (azaz három) naptári napon belül jelezni kell a másik Félnek. Ennek késedelmes teljesítéséből származó (jog)következményekért a mulasztó Fél felel.
A Felek az egymáshoz intézett (jog)nyilatkozataikat – eltérő rendelkezés hiányában – a másik féllel közöltnek, kézbesítettnek tekintik az alábbi időpontokban:
(i) postai küldemény esetén: a tértivevény külön-szolgáltatással feladott könyvelt postai küldemény (ajánlott) esetében az elektronikus tértivevény szelvényen megjelölt napon, csak ajánlott (könyvelt), vagy sima küldemény esetén a feladástól számított 5. munkanapon;
(ii) személyes kézbesítés: a személyes átvétellel, melynek időpontját és tényét az irat egy példányára a kézbesítésben közreműködő felek felvezetik; az átvétel megtagadása esetén, a személyes kézbesítés megkísérlése napján;
(iii) amennyiben a postai úton küldött küldemény kézbesítése bármely okból sikertelen, a küldeménynek a második kézbesítési kísérletét követően, a feladóhoz való visszaérkezés napján kézbesítettnek minősül;
(iv) elektronikus levél (e-mail) esetén: a kézbesítési visszaigazolásban megjelölt időpontban, sikertelen kézbesítés esetén az erről szóló visszaigazolásnak a feladó elektronikus tárhelyére történő beérkezésével azonos időpontban; Amennyiben a feladó fél által használt webmail szolgáltató nem biztosítja a kézbesítési visszaigazolási szolgáltatást vagy az átmenetileg nem elérhető, abban az esetben a feladó fél e-mail fiókja szerinti elküldés időpontjában. Felek különösen ilyen webmail szolgáltatónak tekintik a Gmail ingyenes webmail szolgáltatást;
XII. Záró rendelkezések
Jelen ÁSZF rendelkezéseit a 2024. szeptember 10. napjától kell alkalmazni.
A Szolgáltató által kiadott ajánlatokra vonatkozóan az ÁSZF tartalmán nem lehet módosítani, ide nem értve azt az esetet, ha a módosítást hazai vagy uniós jogszabály teszi kötelezővé a Szolgáltató számára, vagy a jogszabály olyan rendelkezést tartalmaz, amit ÁSZF módosítás hiányában is alkalmazni kell a Felek között. Erről Szolgáltató külön is értesíti az ajánlatkérőt.
Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben az alábbi jogszabályokat is alkalmazni kell:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.);
Felek jogvitáikat elsősorban tárgyalások útján rendezik. Ha a tárgyalás nem vezet eredményre, jogi eljárást kezdeményezhetnek.